Hvorfor får jeg ikke koblet meg til internett?
Strømkabel
Sjekk at strømkabelen til hussentralen er plugget inn i stikkontakt og at det lyser i lampene på hussentralen. OBS! Dersom hussentralen ikke vil slå seg på eller at den stadig vekk slår seg av og på, ta kontakt med oss.
Nettverkskabel
Sjekk at nettverkskabelen ikke har pådratt seg en skade ved at den har blitt kraftig bøyd eller blitt klemt av en dør/vindu. OBS! Dersom du har laget din egen nettverkskabel (selvterminert kabel) anbefaler vi at du tester med nettverkskabelen som følger med den trådløse ruteren.
Trådløs ruter
Sjekk at ruteren er tilkoblet hussentralen og at PC er tilkoblet ruteren. OBS! Dersom det konstant lyser eller blinker i alle lampene på ruteren, så er det stor sjanse for at ruteren er defekt.
Omstart
- Trekk ut strømkabelen til den trådløse ruteren og vent i ca. 10 sekunder før du kobler den inn igjen. Noen ganger kan det være at ruteren har hengt seg opp og en slik omstart kan løse problemet.
- Trekk ut strømkabelen til hussentralen og vent i ca. 10 sekunder før du kobler den inn igjen. På lik linje med ruteren kan en omstart av hussentralen løse små problemer.
IP-adresse
Hvis du for eksempel har en ruter koblet til hussentralen, kobler den fra hussentralen, og kobler en PC til hussentralen, må du vente i 10 minutter før hussentralen deler ut en IP-adresse til PC'en.
Kun datamaskin
Trekk ut alt av utstyr som er koblet til hussentralen, deretter kobler du kun en PC til hussentralen og venter i 10 minutter. Hvis du da ikke får koblet deg på nett, ta kontakt med oss.